Monday, July 25, 2011

Share story: Tips Untuk bakal peserta dan Kenanganku di PLKN

Aduh ! Dapat PLKN ! Teruk la , tak nak pergi la .. Apa itu PLKN ? PLKN adalah Program latihan khidmat negara . maklumat lanjut klik SINI . huh ! hehe , aku dah pergi pun . Inilah ungkapan aku ketika dari mendapat surat untuk di PLKN .Masa tu kerja kan tengah kumpul duit nak beli moto . Sapa tak tension . Huhu .Followers aku ada tak yang bakal pergi PLKN ? wajib baca pengalaman aku ni . Memang kenangan indah yang sana aku tak dapat tak lupa . Kenangan Pahit , takde langsung . Rasa teringin nak masuk kali ke 2. Huhu


Aku dapat pada panggilan ke-3 . Fuyohh panggilan ke 3 , Panggilan ke 3 ni banyak yang boleh kata nakal-nakal , geng ponteng sekolah dan ada sedikit brother2 bekas Universiti . Panggilan semula sebab masa umur diorang 18 tahun tak boleh pergi , belajar so tangguh la . Huhu , berbalik pada cerita aku . Ramai orang kata panggilan ke-3 ni pastinya korang akan kena buli , bergaduh dan sebagainya yang negatif . Tapi kenapa pula aku tak kena pukul , aku tak kena buli dan sebagainya ?? 


Read More ye :)


Sebab apa korang nak tahu tak ? sebab bahasa dan tingkah laku la . Tak boleh terlalu takut dan tak boleh terlalu berani . Biar sedang-sedang . Nak berani sangat-sangat pun tak guna . Lagipun kita ni duduk di dalam hutan kan . Biar pada-pada . Bab budi bahasa ni bergantung kepada diri kita . Niat dan tujuan kita kesana memang lah bukan untuk bergaduh tapi itu kita ,orang lain kita tahu ke ? bukan semua kat kem itu kawan baik kita .


Budi bahasa ni perlu ada sebelum kita ke PLKN . Kita akan bergaul dengan orang yang kita tak kenal . Korang mesti pernah ngorat perempuan kan (laki la ) ,macam mana korang ngorat? mesti bahasa baik-baik je ayat elok-elok je . Macam tu la korang kena berbudi bahasa kat PLKN nanti . baru lah orang lain hormat korang . Ye tak ? Ok , selesai penjelasan mengenai ni.


[read more: abdulfarique blog]



2 comments:

admin said...

thanks admin sebab sudi kongsikan artikel ni :DD

Admin PLKN said...

Most welcome Farique! Terima kasih sebab memberi keizinan menyalin semula artikel kamu =)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...