Sunday, July 24, 2011

Share story: Cerita di KEM PLKN JIWA MURNI




Okay cerita PLKN bermula pada 29/03/2010 . Sesampai sahaja di KEM JIWA MURNI. Perasaan aku "macam kena serangan jantung" ...Dalam hati macam " Huhh ,gilaa daif tempat nie. Aku nk kene tinggal 3 months ke dekat sini ? "


Then sesi pendaftaran. Tanda-tangan ini dan itu dan ia mengambil masa almost 2 hours. Okay lepas tu, kaki ini melangkah dengan agak laju untuk sampai ke dorm akibat dah tak tahan gilaa kepanasan yang melanda akibat menunggu berjam-jam untuk mendaftar , Aku still mumbling " Eish apehal dorm aku macam kontena untuk orang keje kontrak tidur je " *again*


Setiap pagi kami akan dikejutkan dengan announcement pagi yang berbunyi " Semua wira dan wirawati dikehendaki BANGUN BANGUN BANGUNNNNNNNN !! " so kami akan bangun seawal jam 5 suku dan lebeh-lebeh pagi . then 5.50 dah kene ke surau untuk solat berjemaah . dan pada jam 6.20 pagi bermula lah aktiviti kami sebagai pelatih PLKN dan tamat aktivti pada jam 10.30 malam .


Well , aku rasa nie je kot gambar yang aku nak letak dekat blog .. dan selebehnya semua di FACEBOOK . Plus , gambar tak banyak sangat . Cikgu dah pesan tempat ini keras so jangan nak berseronok sangat so kami as a pelatih ikot je la arahan . 


Cerita - cerita keras pasal kem nie memang agak banyak gilaa lah , tapi karang tak pasal-pasal je aku kena saman sebab menakutkan budak-budak yang bakal jadi pelatih di KEM ini so tengok lah maaybe member yang rapat-rapat je la yang aku cerita nanti .


Okay pandangan aku mengenai PLKN ?! Bagi aku ,.. PLKN tak lah se"BEST" yang orang laen gembar-gemburkan tapi PENGALAMAN tu lah yang penting . At least aku dapat jugak lah rasa apa itu PLKN even 1 month , Well as i said bfre, PENGALAMAN ITU AMAT BEHARGA .


[read more: Najiyah Fariha blog]



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...